dimarts, 7 d’octubre del 2008

Com veiem l'ensenyament de l'anglès?

Aquest setembre passat va haver-hi una discussió bastant animada sobre el que podíem esperar de l'escola. Sobre la marxa en va sortir una altra, que va tenir molta menys tirada, sobre l'ensenyament de la religió. No vull començar-ho jo, perquè al final semblarà que no tinc altra feina, però m'agradaria proposar un fil de discussió sobre l'ensenyament de l'anglès. Em sembla que el tema té bastanta "tela". Algú s'anima a dir-hi la seva? Jo ja m'hi afegiré, perquè que no vulgui començar no vol dir que no tingui opinió al respecte.

3 comentaris:

José Manuel ha dit...

Pos si comparem que natros començavem a sext, o sigue, en onze o dotze anys, i ara comencen a P-4...la millora és espectacular, per què no dir-ho.

neus ha dit...

Com veig l’ensenyament de l’anglès? Fluixet.
Natros no hem tingut cap president que dominés aquest idioma. Forteta la cosa e? Sobretot perquè és una de les assignatures importants en l’educació, és matèria obligatòria, que passaria si Zapatero, Aznar... no sabessin comptar?

Pel que he llegit és l’assignatura pendent en selectivitat. Com a referència l’anglès és una de les matèries, juntament amb les mates i la física, en la que pitjor nota es trau.

Sobre el paper hi ha projectes de formació, sobretot a docents, per tal de donar diverses matèries en anglès, (la immersió lingüística és la clau per dominar una llengua i no quedar-se en la gramàtica, diuen els experts) això no se que vol dir, si els centres seran bilingües, o trilingües, la polèmica està servida

carme g ha dit...

Jo l'ensenyament de l'anglès el veig fluixet igual que el castellà, el basc, el gallec,... Hem passat d'un extrem a l'altre i això no hauria de ser. No estic defensant amb això cap postura política, simplement penso que no s'hauria d'entrar en radicalismes en qüestió d'ensenyament d'idiomes i sembla que el govern actual ho està fent. Crec que seria important que les administracions comptessin amb les associacions de mares i pares per poder canalitzar aquests tipus de temes amb les seves aportacions que són molt importants i molt treballades.