El bloc de la nostra escola, que podeu trobar aquí, és finalista a l'edició de 2009 dels Premis Blocs Catalunya. És finalista en la categoria de blocs educatius i hi ha arribat gràcies a la votació popular. Ara, un jurat designarà els guanyadors. És qüestió de dies que es conegui el veredicte.
Cal, en primer lloc, felicitar la Mercè ja no pel resultat assolit, sinó per tirar endavant un projecte digital com aquest. Les possibilitats que l'ensenyament té en Internet no s'acaben en les pissarres electròniques. En realitat, si em permeteu un apunt personal, cada dia m'agrada menys l'expressió "noves tecnologies", perquè tendeix a valorar el conducte, el suport, el canal..., i no pas allò que s'hi fa passar.
Ho acabo de comprovar, amb la meva filla gran, amb el projecte de llibres digitals: a part de ser un projecte amb moltíssimes febleses i deficiències, tanta modernitat acabarà servint només per a traslladar la mateixa fórmula de continguts de sempre, en comptes d'aprofitar per assajar noves formes d'educar, molt més participatives. En definitiva, si això d'Internet 2.0 vol dir bàsicament que el coneixement es comparteix i es distribueix en horitzontal, tindrem una fantàstica tecnologia per difondre coneixement en vertical. Com sempre, vaja. D'aquí que resulti tan poc apropiada l'expressió Escola 2.0 amb què s'omple la boca el govern.
Per això, és bo caminar per demostrar el moviment i un bloc és una eina senzilla, eficaç i gratuïta per fer-ho. I per fer-ho des de la base, que aquesta és també la gràcia de la cosa.