dimarts, 8 de juliol del 2008

Alguns reconeixements de la Trobada

El 7 de juny, a la Trobada, es van fer un seguit de reconeixements a persones significades en la història del centre. Algunes pel seu paper al llarg del temps. Altres, per la col·laboració amb la trobada. Altres finalment per ser l'alumne o el mestre més antic... Vaig fer algunes fotos. La Neus Jové, a qui he demanat ajut per no equivocar-me en cap nom, m'ha apuntat que falta una imatge de l'homenatge a la mestra més gran que va assistir al dinar, M. Cinta Febrer. Lamento dir que no tinc aquesta foto. Si algú li va fer mentre rebia una placa (em consta, però, que algú ha penjat al bloc una imatge en què se la veu a taula), que la pengi o que me la faci arribar a info@consultoralocal.com i ja la penjaré jo.



Paco Climent, exalumne i periodista. Col·labora amb la revista Estel. Va néixer l'any 1915. Li va donar la placa el regidor de l'Ajuntament Ricard Forés.



Molts l'haureu vist en una imatge dels anys trenta. És el nen de la foto escolar que apareixia al cartell i al díptic informatiu de la Trobada. Es diu Josep Cardellé Amaré i és nascut l'any 1927. Apareix a la foto amb el regidor Forés i amb el director de la Mercè, Àngel Ismael.



Ramon Segarra va ser el primer president de l'Ampa. A Segarra el coneix molta gent perquè era el cap d'estació de Renfe, però no hauríem d'oblidar que va ser un gran lluitador per la democràcia en èpoques en què lluitar per la democràcia el mínim que et podia representar era un mastegot o un cop de porra. Hi ha una generació que ha quedat molt en segon terme, i que en molts casos es va apagant, a la qual hauríem d'estar-li molt agraïts els que, per edat, no hem hagut de córrer mai davant dels grisos.

Segarra surt a la foto (davant del micro) amb el regidor Forès i el director i amb l'actual president de l'Ampa, Xavier Lluís.

4 comentaris:

José Manuel ha dit...

No tinc clar que en Ramón Segarra fos el primer president de l'Ampa. És més, gairebé afirmaria que va ser-ho el senyor Moreso, ja difunt, la filla del qual penso que és periodista també.

Toni Gallardo ha dit...

Doncs, José Manuel, crec que tens raó. Potser estic confós perquè allà crec que el van presentar com a primer president. Potser era el president més veterà que queda en vida. Podria ser.

Desprès de llegir el teu comentari he recordat que l'últim any que jo era a la Mercè, el 1979, es van posar en marxa diferents projectes, com un club atlètic (si no recordo malament), i el senyor Moreso hi era en tot allò.

Me'n recordo que vaig anar a alguna reunió a la nit a l'escola, com a representant dels alumnes. I com que era a la nit em va acompanyar el meu pare. La memòria m'arriba per recordar que la reunió es va fer a aquella aula a la qual s'accedia a través de la zona de direcció, on jo vaig fer segon. Lamento no poder ser més precís. Fa gairebé 30 anys.

Toni Gallardo ha dit...

Una altra cosa. Desconeixia que la Lourdes Moreso fos la filla de la persona de qui estem parlant. Si la Lourdes llegeix això, igual podria donar-nos més informació.

Lurdes ha dit...

El meu pare va estar vinculat a l'AMPA de La Mercè gairebé durant tota la meua etapa de primària, entre el 1977 i el 1984 més o menys, però crec no va ser-ne el primer president. És possible que Ramon Segarra ho fos uns anys abans ja que no em sona que estés entre el mateix equip que el meu pare

Lurdes Moreso