dimarts, 20 de maig del 2008

LA MÀGIA DELS RECORDS... GENERACIÓ DELS 30 al 64




Hola a tots,
Sóc Imma Monserrat Cabanes, del 64.
Com heu vist als comentaris també estic enganxada al blog i a reviure la màgia dels records.
De vegades els records dolents guanyen la partida, però en aquest blog estem revivint els millors moments, és fantàstic com venen a la memòria tantes coses, i com les emocions compartides amb tanta gent surten a la llum.
Fent una mica d’història:
Vaig anar a La Mercè només tres cursos, 6è, 7è i 8è.
Jo, juntament amb un grup de diferents edats que ens vam matricular el mateix curs, veníem d’una petita escola privada de xiquetes que acabava de desaparèixer, “El Sagrat Cor” de Doña Carmen Coma.
Nosaltres vam arribar a La Mercè el curs que va morir Franco, era el primer cop que compartíem aula amb xiquets (el pati era separat, recordeu).
La Mercè ja estava a l’Institut Vell i ja amenaçava ruina.
Jo era de la classe de Doña Ma. Cinta, que era també el seu primer curs a La Mercè.
Ara visc fora, i us he perdut a tots la pista, només segueixo una bona amistat amb Rosa Ma. Solé. Però us recordo a tots.

Ma mare Lourdes Cabanes també va ser alumna de La Mercè, ella i tota una colla de la seva època (són mes o menys de la generació del 33) que encara es troben de tant en tant s’han animat ha assistir a la Festa del 7 de Juny.
Poso una foto de les seves amigues feta a La Mercè amb la mestra Doña Carmen Martorell que era la mare de la nostra Doña Montserrat Viladrich. També una foto de ma mare, d’aquelles tant tradicionals, amb mapa, “xinito”,etc. I una foto meua que me la van fer a La Merce, crec que a 7è. Veureu com ens hi semblem.
La germana de ma mare Ester, també va ser alumna de La Mercè i també la seua iaia Dolors Princep nascuda el 1883. Tota una nissaga!
No crec que jo pugui venir el dia 7, però per a mi aquest blog ja ha estat una gran trobada. Una abraçada a tots i gràcies als que ho heu fet possible.

15 comentaris:

Mª Jose López ha dit...

Hola Inma!Cuando te he visto he pensado:ole una compi mas!La verdad es ke no me acordaba de ti, creo ke solo hicimos juntas dos cursos porque yo repeti septimo.Recuerdo que eras muy timida y reservada y te juntabas mas con las mas modositas, yo era un poco cabrita.Que pena que no puedas venir, creo que sera un dia inolvidable.UN FUERTE ABRAZO

galàxia - imma monserrat ha dit...

Hola López, jo també et recordo i si, les nostres eren "guerres" diferents. Ja veus, ara i amb la distància tenim les mateixes emocions per compartir.
Ah i el viatge de Mallorca tota una experiència! A veure si surten més fotos. Una abraçada!

Pilar ha dit...

Os prometo que sigo liándola en casa para encontrar esas dichosas fotos del viaje a mallorca, además tenía alguna de todo el grupo! buaaaa

Anònim ha dit...

Hola Inma,jo sóc la Montse Redó.Suposo que encara que no ens em vist més,te'n deus recordar de mi.Jo recordo com si fos ahir mateix,quan anàvem a casa teva o a casa de la Rosa Mari.També recordo molt bé la teva mare.Llàstima que no ens puguem veure al dinar.Bé,de totes maneres,una abraçada.

galàxia - imma monserrat ha dit...

Hola Montse, m'en recordo!
Jo no hi seré, però ma mare si en nom de la família.
Una abraçada, i des d'aquí us seguiré!
Xaleu molt!

carme g ha dit...

Hola Imma, no sabia que no podies venir al dinar. A veure si puc ficar les fotos "del antes y del después" i així veuràs el que fan els anys.

Carme Gracia

Anònim ha dit...

Hola, soc Mª Paz Sánchez, vos recordeu de mi? Sóc de la promoció del 64. M'he emocionat molt quan he vist els vostres comentaris a la web. Que xulo!! Hi ha molta gent que no heu canviat. Jo també vindré a la festa, será un dia inolvidable per a tornar-nos a retrobar. Una forta abraçada.

Pilar ha dit...

Yo si me acuerdo de ti Mª Paz!!
Hace años que no te veo, creo que te vi alguna vez, pero no fue en Tortosa.
Me alegra mucho que vayas también a venir, nos vamos a juntar un montón de gente eh? menos mal, yo tenía la imrpesión de que igual no íbamos a ser mucha gente de nuestro curso, pero veo que a este paso, estaremos casi todos!! Besos y nos vemos el dia 7!

galàxia - imma monserrat ha dit...

Hola Ma. Paz, quina alegria saber que tu també estàs aquí. Me'n recordo molt de tu! Una forta abraçada.

m pau sanchez ha dit...

hola imma! quina alegria que m'hagis contestat. M'agradaria saber que n'és de la teva vida, si tens fills i de que treballes. Jo tinc dos filles de 19 i 16 anys. Quants anys han passat.. veig a Dulce, a Angels a Montse Redo... en fi, pero feia tants anys que no sabia res de tu que això a sigut un regal retrovar-mos tanta gent. Jo normalment no escric en ordenador i faig moltes faltes, ara està escribint ma filla però veig que m'hauré d'espavilar, jeje. Continuarem estant en contacte. Molts besets.

Pilar ha dit...

Mª Paz, no me has conocido? O es que no te acuerdas de mi?
Soy Pili Lalana.

m pau sanchez ha dit...

Me acuerdo de tu nombre pero no de tu cara, seguro que cuando te vea te conoceré. Dime donde esta tu foto y lo mirare. Un abrazo

carme g ha dit...

M. Paz, veig que tambè t'has animat. Molt bé, ens veiem el dia 7.Seria genial poder seure tots junts a la mateixa taula...crec que serà possible.

Carme Gracia

Mª Jose López ha dit...

M. Paz me acuerdo ke empezaste en segundo curso y como eras la nueva me caiste en gracia y me hice tu amiga inseparable, te acuerdas? Pili era alta y con pelo largo y me acuerdo ke arriba donde estaban las mesas de pin pon ella, montse y alguna mas pero norecuerdo exacto, se ponian a tocar la flauta, yo no tenia y me daban una envidia! Por fin me regalaron una y me kise juntar al grupo, pero no me dejaban, entonces yo de cerca las miraba donde ponian los dedos y ke agujeros tapaban o destapaban y asi de oidas aprendi a tocar muchas canciones, te acuerdas Pili?

Pilar ha dit...

ufffffffffffff pues no me acuerdo, y ya me sabe mal!! Me acuerdo de ese lugar, de la parte de arriba del cole donde estaban los lavabos y había como un patio medio cerrado, eso sí. que tocaba la flauta? pues seguro yo luego seguí tocando flautas, pianos, etc.. musiquera, vaya. Pero de eso que dices no recuerdo nada, De todas maneras alucino de la memoria que tenéis, yo estos dias he ido recordando cosas, pero la verdad es que de esa etapa poco me acordaba ya, y es una pena! En fin, los años.