divendres, 29 d’octubre del 2010

Nova enquesta sobre l'ensenyament de l'anglès

Hem penjat una nova enquesta, en aquesta ocasió sobre l'ensenyament de l'anglès. És un tema recurrent que sempre està d'actualitat. Perquè és tant evident que avui en dia és difícil anar pel món sense conèixer la "lingua franca" contemporània, com que a casa nostra no tenim ben resolt el seu aprenentatge.

Es podrien dir moltes coses al respecte, sense descartar que potser no som un país dotat per a això dels idiomes. Però per no fer-ho llarg, podríem resumir-ho dient que no sembla normal que els nostres fills comencin a fer anglès a P-3 i en facin com a mínim fins a quart d'ESO, és a dir tretze anys seguits estudiant-ne, i que desprès de tot aquest temps no dominin l'idioma. Quan dic dominar, no em refereixo a que hagin esdevingut bilingües. Però sí al fet que s'hi puguin desenvolupar amb normalitat i fins i tot amb agilitat. És el mínim que pot esperar-se, oi?, després de tretze anys.

Per mals estudiants que siguem, tretze anys de matemàtiques, de literatura o d'història, deixen la seva empremta, no? Què ens passa amb l'anglès, doncs?