diumenge, 18 de maig del 2008

La generació de les caragoles


Hola a totes i tots,

Sóc nascuda l'any 76 i vaig entrar a La Mercè l'any 82, just quan s'havia fet el trasllat forçat pel deteriorament de l'antic edifici de l'escola. No vaig conèixer La Mercè antiga. Els pares es van decidir per aquesta escola animats pels bons comentaris que havien escoltat en referència al professorat.
Vaig començar als baixos del "Sant Josep", a la classe de Doña Lina. Els anys del cicle mitjà els vam passar a les "caragoles" a la Simpàtica (des d'on vam sortir diverses vegades a manifestar-nos, com ja s'ha mencionat) i el cicle superior ja el vaig començar a l'escola nova.
Era una sensació estranya el fet d'anar a una escola que no podies associar a un edifici concret, però t'acostumes a la rutina. Al cap i a la fi l'escola erem els alumnes que hi assistiem i els professors que impartien les classes, no calia més.
Nosaltres no erem del tot conscients de la realitat de la nostra escola, erem nens i ho haviem viscut sempre així. Però, tant els pares com el professorat van haver de suportar una situació molt incòmoda (... podriem trobar altres adjectius menys agradables) en favor de la nostra educació i de la dels que ens han seguit. Suposo que hauria estat ben fàcil fer la maleta i marxar...però no ho van fer. Gràcies.

Ens veiem el 7 de juny!

3 comentaris:

neus ha dit...

felicitats Sonia76 per la teva aportació. Aquest col.legi necessita gent amb opinions com aquesta.

laia ha dit...

Hola Sonia, jo també soc de la época de les caragoles, soc del 78 i tinc molt bons records, ens veiem el dia 7. Jo no puc aportar cap fotografia, aveure si la gent s'anima, ja que està molt bé.

Maribel ha dit...

Hola SOnia yo también soy de la generación de las caracolas, pero de una forma diferente, yo lo viví haciendo las prácticas de magisterio, ya que estudié en La Merced y mi ilusión era realizarlas allí, recuerdo que fueron años duros yo había días que hacía las prácticas en las caracolas como me tocaba ir a los bajos del seminario y de verdad ellos si que estaban mal allí, no era muy agradable, pero bueno todo pasó y a final un colegio digno como el que hay ahora,espero que todos estemos el dia 7.