dimecres, 29 de juny del 2011

Imatges de la lluita per la nova escola, anys vuitanta (2)

L'exalumna Carme Pla conserva moltes fotos i retalls de premsa relacionats amb la lluita que la Mercè va lliurar als anys vuitanta del segle passat per recuperar un espai propi, després de l'abandonament a correcuita, el Nadal de 1982, de l'edifici del carrer Montcada. A través del seu fill, Òscar Molina, ens ha fet arribar aquest material, perquè el poguessim digilitzar i conservar-lo. Aquí comencem a publicar algunes de les fotos. En entrades posteriors, trobareu molta més informació.

Joan Castellà, director de la Mercè (a l'esquerra de la imatge), amb el llavors ministre d'Educació, José María Maravall (al centre), i l'alcalde de Tortosa de l'època, Vicent Beguer (a la dreta). Darrera del ministre, amb ulleres, treu el cap Jaume Antich, diputat socialista al Congrés. Era el 5 de novembre de 1984.

 La primera d'un seguit de manifestacions diàries a la plaça de l'Ajuntament. Aquesta va ser el 18 de novembre de 1985.

I aquesta imatge correspon a la gran manifestació del 22 de novembre de 1985, amb més de 1.200 participants, que va tancar la tongada de manifestacions diàries començades uns dies abans.

Molts alumnes van assistir a la gran manifestació. També professors que es van destacar molt durant les mobilitzacions, com Joan Redó. També va tenir un paper molt actiu Agustí Subirats (vegeu aquesta entrada).

I els jubilats tortosins es van sumar a les protestes generals d'aquella època.

dilluns, 27 de juny del 2011

L'exalumna Cecília Aymí presenta la seva web com a cantant professional

L'exalumna de la Mercè Cecília Aymí, de la generació de 1978, ha presentat la seva web com a cantant professional. La podreu trobar a www.ceciliaaymi.com. Trigarà uns dies a estar plenament operativa i disponible, però no gaires.

Com molts sabreu, Cecília, descendent d'una nissaga de músics, ha seguit la tradició familiar. Tant des del vessant d'intèrpret com des del pedagògic. Ara, ha tornat a viure a Tortosa, però ha triat Internet per estar connectada professionalment amb el món. És una opció de vida particular, però que sembla excel·lent vista des de fora.

Vam anar a la presentació de la web, dissabte passat, 25 de juny. El lloc va ser la primera sorpresa. L'espai cultural Mossèn Sol, situat a la cripta de l'església de la Reparació amb entrada pel carrer del Vall, ha estat reobert aquest 2011 després d'una acurada restauració projectada per l'arquitecte Josep Bestratén. La sala està equipada per acollir una gran diversitat d'actes culturals, com vam poder comprovar escoltant el recital líric que ens va oferir la Cecília.

Us oferim algunes imatges de l'acte.





I, a continuació, algunes captures de la web.

     


dimecres, 22 de juny del 2011

Imatges de la lluita per la nova escola (anys vuitanta)

El periodista tortosí Joan Josep Carot, actual delegat del "Diari de Tarragona", ens ha facilitat tres imatges dels anys de lluita de la Mercè per aconseguir una nova escola, un cop que es va tancar l'edifici del carrer Montcada. Carot va fer un prolongat seguiment informatiu d'aquells anys tan difícils per a la Mercè i conserva moltes imatges de la mobilització popular.

Els cinc anys de diàspora (els alumnes d'aquell moment s'han batejat ells mateixos com la generació de les caragoles) han deixat abundant testimoni gràfic, que també ens arribat gràcies a la col·laboració d'altres exalumnes i que publicarem en properes entrades.

De moment, aquestes tres, que corresponen a una manifestació pels carrers de Tortosa cap a l'any 1985 (amb el lema "La Mercè, quan s'ha de fer", que era també el títol d'una cançó composada pel mestre Joan Redó Brunet), un ple a l'Ajuntament on es debatia la situació de l'escola i la concentració (creiem que del mateix dia del ple) a les portes del consistori.



Nova aula multimèdia a la Mercè

La Mercè ha estrenat aquest curs una nova aula multimèdia. Les instal·lacions i els equips són un autèntic luxe, que s'ha pogut aconseguir gràcies a la bona tasca de l'Associació de Mares i Pares. Teníem pendent d'explicar-ho, ja que ens van convidar a la presentació fa un temps, i ara tenim l'ocasió de fer-ho.

L'aula està equipada amb un dels millors programaris informàtics educatius que existeixen, l'Optimas School. No tan sols permet una gran varietat de possibilitats d'interacció entre alumnes i professors, sinó un control per part del professor de tot allò que els alumnes fan a l'ordinador. Això garanteix que no se'n faci cap mal ús.

Si voleu saber més sobre aquest sistema, podeu visitar la web de Roycan, l'empresa que l'ha creat i que es presenta com a laboratori d'idiomes i aules multimèdia.

I quina ha estat la intervenció de l'Ampa en aquest projecte? Com potser molts recordareu, l'Ampa va acabar un cicle al final del curs 2009-2010. Javi Lluís i Cinta Chavarria, que lideraven l'entitat, van deixar la junta directiva per meres raons "biològiques": la seva filla petita va acabar l'educació primària.

Però darrera seu van deixar un romanent econòmic, fruit de la seva bona gestió i molta feina. Aquests diners han servit, durant el curs 2010-2011, per finançar majoritàriament la nova aula multimèdia de la Mercè.

Us deixem, a continuació, algunes imatges de la presentació.





dimarts, 21 de juny del 2011

Alumnes que deixen l'escola en acabar el curs 2010-2011


Aquest dimecres, 22 de juny, acaba el curs escolar 2010-2011 i un grup d'alumnes de la Mercè deixarà l'escola per iniciar l'ESO. El col·lectiu d'exalumnes ha pensat que seria una bona idea lliurar un petit obsequi de record a aquests estudiants que tanquen el seu cicle a la nostra escola. I aquest dilluns, 20 de gener, hem anat a lliurar-los-hi. L'obsequi és un exemplar del llibre "El Baix Ebre. Mosaic de contrastos".

Com potser recordareu, es tracta d'una edició de qualitat que recorre la comarca del Baix Ebre a través d'espectaculars fotografies. Els exemplars provenen d'una donació que va fer-nos ara fa tres anys el Consell Comarcal del Baix Ebre. I és un bon obsequi per als alumnes de la Mercè perquè, ja que molts no han nascut aquí, els ajudarà a conèixer la terra en la que estan creixent.

Agraim a l'escola i a l'equip directiu la gentilesa i les facilitats que ens han donat per poder fer arribar l'obsequi als que d'aquí a no res seran també exalumnes.